Eindelijk in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mirjam Porte - WaarBenJij.nu Eindelijk in Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mirjam Porte - WaarBenJij.nu

Eindelijk in Nepal

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

09 Oktober 2006 | Nepal, Kathmandu

he hallo allemaal,

Eindelijk dan in Nepal. Ik moet zeggen dat me de reis honderd % is mee gevallen. Ik heb in de vliegtuigen en aankomsthallen flink kunnen slapen. binnen de kortste keren zat ik al te knikkebollen.Op de laatste vlucht naar Katmandu zat ik helemaal van achter in het vliegtuig waar alleen nog maar Nepalezen zaten.Deze lachte vriendelijk naar me knikten ten alle tijden maar een gesprek was niet te doen. ze zullen wel gedacht hebben;blijven knikken en niks terug zeggen danhoud ze vanzelf wel een keer op. en inderdaad, dan maar flink uit het raampje staren en hopen dat ik een goed zicht op de hymalaya zou krijgen. Het werd een gevecht tegen de slaap.De hymalaya wil je toch niet missen. Via de intercom gaf de piloot eindelijk een sein dat we langs de mount everest vlogen. Ik geloof zeker dat we er langs vlogen, allen een grote wolk belemmerde enigszins het uitzicht.Tsja..das pech hebben. Na het landen visum regelen wat ook vrij makkelijk ging en dan mn rugzak halen.Eindelijk na ong. een uur rolde hij dan toch van de band. Op naar buiten.Het was al donker en het zag er zwart van de mensen.Gelukkig stond er iemand me op te wachten anders zou ik enorm besprongen zijn door allerlei sjacheraars.Op zo'n moment kan je dat net niet meer hebben omdat toch wel een beetje moe bent.In de auto naar het hotel.Ze rijden hier links en dat is al een hele gewaarwording maar de rijstijl....haha..erg bizar,rakelings langs elkaar,scheuren door kleine straatjes, wauw de adrenaline gierde door mijn lijf.Bewondering voor de chauffeurs.In het hotel stond Rene van cross-borders org. me al op te wachten, hij rammelde van de honger en heeft me meegenomen naar een restaurant.Prachtig plekje.Daar een paar biertjes gedronken die gelijk naar mijn grote teen zakten.Na een heerlijke maaltijd nog een wijntje wezen halen in een barretje dat,als ik het goed begrepen heb,is opgezet door een nederlands vrouwtje.Vreselijk leuk tentje,leuke mensen en het werd al snel gezellig onder het genot van een glaasje wijn.Vanmorgen dan ook opgestaan met een lichte kater. Ook vanmorgen afgesproken om met Rene en een nederlands vrouwtje,Wil, te gaan ontbijten in een tentje hier in de buurt.Lekker plekje met heerlijke koffie en broodjes.Ben blij dat ik even met iemand mee kon want nu zou ik hier hopeloos verdwalen, zoveel straatjes,zoveel mensen,zoveel verkeer.dit moet dan nog even wennen.Vanmiddag even bij Rene op zijn kantoor geweest samen met Wil.Rene is top,vreselijk aardig heeft me al goed op weg geholpen.Alleen zou ik me hier al knap verloren gevoeld hebben. Tsja..de komende dagen maar een beetje aclimatiseren en ik hoop volgende week een trekking te doen van een aantal dagen. Het schijnt dat je dan wel een gids mee moet nemen en daar heb ik helemaal geen zin in maar als het moet dan moet het. Ik hoor mn moeder nog zeggen, geen onnodig risico Mir,..en dat is ook zo. Ik zal wel zien, eerst hier maar even wennen.Wennen aan de bedelaars,de lijm snuivende kinderen moeders met baby' s op hun arm die vragen of je melk voor ze wilt kopen en nog zoveel meer.........Foto's heb ik nog niet, elke keer als ik er een wil maken dan heb ik het gevoel dat ik het heel stiekem en snel moet doen want voor je het weet staan de kinderen al om je heen gedrumd met hun handjes omhoog.Dus wat dat betreft moet ik daar nog mee om leren gaan en komen de foto's vanzelf wel.Dan moet ik ze nog over zetten en ik heb zo' n idee dat dat ook nog een prutswerkje gaat zijn..afijn tot zover het laatste nieuws uit Nepal. I'll keep in touch..
Mirjam

  • 09 Oktober 2006 - 10:04

    Tony:

    Halokidoki, zo te lezen ben je het daar al een beetje gewent, biertje , wijntje. maak er wat moois van. Het is makkelijk je te volgen via de Site. Groetjes uit Groede

  • 09 Oktober 2006 - 10:12

    Carla:

    Hoi, Fijn dat je goed bent aangekomen.Lijkt me wel raar om zo anders naar de mensen te kijken dan in het westen.ben benieuwd naar je volgende bericht.
    Kus xxxxxxxx

  • 09 Oktober 2006 - 10:13

    Nico:

    ben blij te lezen dat je heel bent aangekomen over de rij stijl die moet jou dan toch niet vreemd over komen,dit valt toch nog niet mee zeg dat typen
    groeten en heel veel plezier met je trektocht
    je broertje

  • 09 Oktober 2006 - 10:51

    Sander:

    hoi mir.eindelijk in nepal dat jij dat volgehouden hebt ik ben het vliegen naar een uur al zat


    TIMMY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    GROETEN VAN SANDER

  • 09 Oktober 2006 - 12:50

    Ron:

    Hoi Mirjam zo te zien is de reis al met al goed verlopen.Nou de eerste indrukken waren dan ook overweldegend.Ik kijk uit naar de volgende ervaringen die je mee gat maken.
    groetjes Ron Terneuzen

  • 09 Oktober 2006 - 15:02

    Tessaa ;):

    Halloo mirjaam :D Fyn dat het zotehoren leuk is in nepal :) Ik ben benieuwd naar je Volgende avontuur :D Nog heeeeeeeeeel veeel plezier (l) xxxxxxxxxxxxxxxxx Je kleinee nichtjee Whaahaha :D

  • 09 Oktober 2006 - 16:29

    Hans:

    gelukkig ben je veilig overgekomen kijk je over de mensen heen ? leuk dat je al de weg weet en leuke dingen gaat doen veel succes er mee
    je andere broer .

  • 09 Oktober 2006 - 17:55

    Janet:

    hoi Mirjam, leuk te lezen hoe het tot nu toe allemaal verlopen is en dat het goed gaat. Ik weet zeker dat je een hele leuke tijd gaat hebben!
    Ik ben benieuwd naar je avonturen. Groetjes Janet

  • 09 Oktober 2006 - 21:19

    Hans Van Ommen:

    Hee Mir,

    ik had ook niet gedacht dat je eerste dag "normaal" zou verlopen.
    Wel lachen.....achteraf.
    ( Eigenlijk had ik deze tekst moeten plaatsen onder het kopje "Nog ff een bedankje".) Maar goed,slurp ze nog en geen rietjes uitdelen.!!

  • 10 Oktober 2006 - 14:20

    Nick:

    Hoi mirjam.
    Fijn dat je goed aan bent gekomen.Alles gaat goed.
    En met jou ook te lezen wel.maak er vooral wat moois van.
    Groetjes uit heino







  • 10 Oktober 2006 - 17:10

    V:

    hp is vet duur maar 1 miljoen.



    groeten van vendetta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Hallo lieve,lieve allemaal,

EINDELIJK na een paar hectische maar o zo gezellige weken plaats ik nu mijn eerste berichtje. Ja ik weet het...ik had hem al zo veel eerder 100.000 keer belooft...maar ja ..beter laat dan nooit é. Deze laatste weken besfte ik pas dat ik enorm gezegend ben met een groot aantal lieve vrienden. De hulp die ik van iedereen gehad heb en nog heb was en is fantastisch.Varierend van een goed gesprek onder het genot van een glaasje wijn, een onverwachte logeerpartij,telefoongesprekken uit het verre oosten, een getracteerd uitje naar de ardennen,etentjes, bananendozen,het beschikbaar stellen van auto's en opslagruimte tot keihard werken met inpakken van dozen en verhuizen van inboedel.en tot slot de ruimte krijgen om mijn eigen ding te kunnen doen. Vrienden en fam. hoe kan ik jullie hiervoor ooit genoeg bedanken. Op het moment zit ik bij mijn broer in zwolle dit te typen en heb vanmorgen de deur in "Truzement"achter me dicht gegooid.Niet met weemoed zoals ik ergens verwacht had maar met een goed gevoel.Dit was een goed en mooi hoofdstuk dus op naar het volgende want het boek is nog lang niet uit. morgen nog wat laatste dingen regelen en dan eens kijken of ik mijn rugzak toch nog wel dicht ga krijgen.Echt groot zijn die dingen nu ook weer niet..hahaha...of heb ik nu toch te veel spul mee. Het zal wel aan die 10 kilo tampons liggen want dat kennen ze daar in nepal niet heb ik me laten vertellen. Zaterdag naar schiphol. Om 15:00u vliegen en een uur later landen in Londen, daar 5 uur wachten en dan op naar Muscat(Oman) waar ik 8 uur mag wachten tot mijn volgende vlucht. Van hieruit 3uur vliegen tot Kathmandu.Een kleine uitputtingslag maar het zal het vast allemaal waard zijn. De eerste drie weken is het een beetje rondkijken en evt. een 10daagse trekking maken. Daarna 3mnd werken voor cross-borders en dat houd in dat ik of engelse les ga geven op schooltjes of in kinderopvang tehuizen ga helpen.Ik ben enorm benieuwd en heb er ontzettend veel zin in.zo mijn eerste berichtje is hierbij geschreven. Ik probeer jullie zoveel als het kan op de hoogte te houden.

Groetjes
Mir

Recente Reisverslagen:

11 April 2007

Onverwachts terug naar Nederland

15 Maart 2007

jeuuhhh..wat er nu allemaal staat te gebeuren !!!

05 Maart 2007

Happy Holly !!!!

02 Maart 2007

dhading,part two...en meer

29 Januari 2007

End off part one!!..en nog ff terug...
Mirjam

Hallo lieve,lieve allemaal, EINDELIJK na een paar hectische maar o zo gezellige weken plaats ik nu mijn eerste berichtje. Ja ik weet het...ik had hem al zo veel eerder 100.000 keer belooft...maar ja ..beter laat dan nooit é. Deze laatste weken besfte ik pas dat ik enorm gezegend ben met een groot aantal lieve vrienden. De hulp die ik van iedereen gehad heb en nog heb was en is fantastisch.Varierend van een goed gesprek onder het genot van een glaasje wijn, een onverwachte logeerpartij,telefoongesprekken uit het verre oosten, een getracteerd uitje naar de ardennen,etentjes, bananendozen,het beschikbaar stellen van auto's en opslagruimte tot keihard werken met inpakken van dozen en verhuizen van inboedel.en tot slot de ruimte krijgen om mijn eigen ding te kunnen doen. Vrienden en fam. hoe kan ik jullie hiervoor ooit genoeg bedanken. Op het moment zit ik bij mijn broer in zwolle dit te typen en heb vanmorgen de deur in "Truzement"achter me dicht gegooid.Niet met weemoed zoals ik ergens verwacht had maar met een goed gevoel.Dit was een goed en mooi hoofdstuk dus op naar het volgende want het boek is nog lang niet uit. morgen nog wat laatste dingen regelen en dan eens kijken of ik mijn rugzak toch nog wel dicht ga krijgen.Echt groot zijn die dingen nu ook weer niet..hahaha...of heb ik nu toch te veel spul mee. Het zal wel aan die 10 kilo tampons liggen want dat kennen ze daar in nepal niet heb ik me laten vertellen. Zaterdag naar schiphol. Om 15:00u vliegen en een uur later landen in Londen, daar 5 uur wachten en dan op naar Muscat(Oman) waar ik 8 uur mag wachten tot mijn volgende vlucht. Van hieruit 3uur vliegen tot Kathmandu.Een kleine uitputtingslag maar het zal het vast allemaal waard zijn. De eerste drie weken is het een beetje rondkijken en evt. een 10daagse trekking maken. Daarna 3mnd werken voor cross-borders en dat houd in dat ik of engelse les ga geven op schooltjes of in kinderopvang tehuizen ga helpen.Ik ben enorm benieuwd en heb er ontzettend veel zin in.zo mijn eerste berichtje is hierbij geschreven. Ik probeer jullie zoveel als het kan op de hoogte te houden. Groetjes Mir

Actief sinds 26 Sept. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 30847

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2006 - 07 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: