jeuuhhh..wat er nu allemaal staat te gebeuren !!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mirjam Porte - WaarBenJij.nu jeuuhhh..wat er nu allemaal staat te gebeuren !!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mirjam Porte - WaarBenJij.nu

jeuuhhh..wat er nu allemaal staat te gebeuren !!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

15 Maart 2007 | Nepal, Kathmandu

hoi,hoi allemaal,

Yeah...er zijn weer mooie dingen in aantocht.Deze hebben nog wat voorbereiding nodig dus het wordt een snel berichtje vandaag.(hoor ik daar al wat zuchten van opluchting hahaha).

Het volgende:
Morgenochtend wordt ik om 0600:u op het vliegveld van Kathmandu verwacht. Als het weer meezit vlieg ik ook daadwerkelijk weg. Hoezo, weer mee zit?!, zulk slecht weer dan?? Nou nee, het vliegtuigje is vrij klein. Ik vlieg nl naar het Everest gebied en dat betekent heel veel bergen(tis tenslotte de himalaya gna,gna) en een heeeeel klein landingsbaantje op 2800mtr hoogte. Te veel turbulentie geeft een wat duister eindpunt.

Oke je gaat naar de bergen en dan?
Ik pak dan mn veel te zware rugzak en ga op pad voor een drie-daagse tocht om uiteindelijk bij een klooster uit te komen. ik hoop dat er dan iemand thuis is en dat ik voor anderhalve week het kloosterleven mag mee maken. Joh..das toch bijzonder..het klooster ligt op 3800mtr hoogte, geweldig..In hogere sferen op hoge hoogte...Af en toe een glimp opvangen van de Mt Everest..Ja, hier heb ik ontzettend veel zin in. Ben erg benieuwd en vind het allemaal reuze spannend.

Ik ben van plan rond 1 of 2 april weer terug te komen in Kathmandu en dan..........
om op 6 april weer naar het vliegveld te gaan en daar Ric een warm welkom te geven..hahaha...Ja man die komt naar Nepal. We zijn van plan drie weken rond te reizen. Zowiezo weer even terug naar Dhading. Dat moet hij zien, voelen en proefen. Zelf is hij daar ook reuze enthousiast over. Mooi man..En zo doen we nog een aantal plekken aan.

Op 25 april vliegen we naar Vietnam om ..jawel...te leren KITESURFEN !!(maak me gek). Na twee weken Vietnam vliegt Ric weer naar NL en blijf ik nog twee weekjes daar hangen om vervolgens nog voor een maand terug te gaan naar Nepal. Dit klinkt toch super !!!

Dus als alles meezit dan ben ik eind juni weer thuis en dan heb ik,voor mijn gevoel er zeker alles uit gehaald wat er in zat. Top man...Erg blij en gelukkig...

't mot nie gekker worre

Tot over twee en halve week

Dikke kus en doei,doei
Mirjam

oja ..Tessa, geprobeerd te bellen maar had geen bereik,Hilda, zelfde verhaal dus bij deze nog VAN HARTE GEFELICITEERD !!!!

  • 15 Maart 2007 - 11:37

    Marloes:

    Mirjam in een klooster.. hihi.. je komt vast hartstikke uhh kuis thuis;) Leuk dat Ric komt! Wist niet dat je eind juni weer thuis zou zijn.. dacht dat het nog wel langer zou duren.. maar ben natuurlijk wel blij dat je terugkomt he:) kannie wachte;)
    xx Moes

  • 15 Maart 2007 - 14:53

    Henk D.:

    Lieverd......
    jemig meid....
    mij maak je in elk geval helemaal mesjokke met je komend avontuur...
    knetter word ik van je plannen....
    stinkend jaloers was ik al op je.....

    en ik word zo vrolijk van jouw Grote Genieten!!!!

    Dikke knuf.

  • 15 Maart 2007 - 15:46

    Tessa:

    Haha, DANKJEwell :D
    Enn wat leuk dat Ric langs komt !;)
    Nouu ik ga weer;)
    DE BALLEE, xxTessa

  • 15 Maart 2007 - 19:38

    Wim:

    superrrrrrr.
    gewoon ffe groet en kus

  • 15 Maart 2007 - 21:28

    Ing:

    Sjesus, volgens mij haal je er echt heel veel uit zeg. Tjonge. Ga je ook je koppie weer scheren in dat klooster;) ???
    Ga je je ook bekeren?
    xxx Heel veel plezier en wijsheid. EN doe voorzichtig! Wie gaan er mee trouwens???

  • 15 Maart 2007 - 21:35

    Hans P :

    leuk mir als non ook in het zwart en wit je traint je been spieren goed nog veell plezier daar in de hogere sferen
    je broer hans

  • 16 Maart 2007 - 16:25

    Ing:

    Alvast een goede verjaardag toegewenst!!!!

  • 17 Maart 2007 - 11:01

    Judith:

    He Mir
    Goed zeg, dat klooster. Is dat hét klooster dat je passeert als je de Mount Everest beklimt? Ergens bij Camp nog wat? Stoer, hoor!
    Veel plezier
    Liefs
    Judith

  • 17 Maart 2007 - 11:23

    Rixt:

    Hej Mirjam!
    Klinkt helemaal goed wat je allemaal nog aan het doen bent daar!!
    Geniet ervan (maar dat doe je optimaal :))
    Liefs Rixt

  • 17 Maart 2007 - 11:37

    Klaas En Carla:

    de groeten van ons hier

  • 17 Maart 2007 - 22:19

    Shannen:

    Mirjam ik mis je heel erg je moet maar weten ook al ben je kaal ik blijf heel veel van jou houden en heb je mijn brief al ontvangen groetjes je kleine nichtje shannen (je kleine hekse nichtje)

  • 17 Maart 2007 - 22:20

    Shannen:

    (K)(L)(K)(L)(K) hou van jou

  • 18 Maart 2007 - 20:08

    Zwemmaat:

    zo zo meisje dat zijn nog eens berichten maar zo als ik lees komt ook aan alle leuke dingen een eind en word alles weer realliteit en hoe gaat het sprookje dan verder geen huisje geen boompje maar ik heb nog wel een montain-bike in de aanbieding zeg wat dat klooster betreft je gaat toch geen rare dingen doen he? je weet toch waar je kruis is en je weet toch ook wel waar de klepel hangt nou wat moet je dan daar ik wens je weer veel plezier met al je leuke uitstapjes laat de beer nog maar eens goed brullen want hier zijn geen beren meer .Nou veel plezier het ga je goed en geef die vietnameese loepia boer daar maar de groeten van me

  • 19 Maart 2007 - 11:29

    Miep En Wim:

    Beste Mirjam,
    Geweldig wat je allemaal beleefd en wat je nog van plan bent te gaan doen.We zijn reuze benieuwd wat je ervaringen in het klooster zijn.Misschien wordt je nog een echte non.De foto's verduidelijken heel veel.Prachtig en je haar begint al weer te groeien.
    Veel leefplezier!!!

  • 21 Maart 2007 - 09:29

    Annelies:

    Ha Maili!!! Toch een klooster in het Everestgebied weten te vinden dus! Mooi! Ben stiekem toch wel een beetje jaloers op je als ik dat langdingsverhaal weer zo hoor... Kijk nu al uit naar je verhalen! Ik bevind me op het moment trouwens in Vietnam en is erg mooi!!! Gaat helemaal goedkomen met die plannen van jou dus! Enjoy!!! xxx Kanchi

  • 22 Maart 2007 - 19:12

    Nico:

    hoi susie als je dit leest ben je alweer een jaar ouder ik drink wel een kratje en rook wel een pakje op je gezondheid de eerste verjaardag dat we elkaar niet zien (kon niet zo lang vrij krijgen van mn baas om naar je toe te komen ) van harte en een dikke kus en veel plezier in het klooster degroeten uit harns

  • 26 Maart 2007 - 23:12

    Hans P :

    mirjam zus bel even naar huis
    z.s.m.

  • 28 Maart 2007 - 20:05

    Perter Minderhoud:

    mirjam,
    gefeliciteerd met je 35e jaardag op 29
    maart, en nog vele gelukkige jaren, waar
    en wanneer dan ook.
    groetjes van peter

    nauticvla@zeelandnet.nl

  • 29 Maart 2007 - 13:09

    Marloes:

    Lieve Mirjam.. van harte gefeliciteerd met je verjaardag! xx Marloes

  • 29 Maart 2007 - 19:15

    Janet:

    he mirjam,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

    groetjes Janet

  • 01 April 2007 - 09:46

    Marc:

    Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag Mim... Je denkt weer al aan terugkeren in juni!! Geef maar een seintje als er een tent moet zijn.. je huisje ligt inmiddels tegen de vlakte...maar je fiets is gered!!
    Groetjes en nog een paar fijne maanden gewenst.

  • 02 April 2007 - 19:19

    Hilda:

    Hé Mirjam,
    Dank je wel en jij ook nog vele jaren in goede gezondheid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Hallo lieve,lieve allemaal,

EINDELIJK na een paar hectische maar o zo gezellige weken plaats ik nu mijn eerste berichtje. Ja ik weet het...ik had hem al zo veel eerder 100.000 keer belooft...maar ja ..beter laat dan nooit é. Deze laatste weken besfte ik pas dat ik enorm gezegend ben met een groot aantal lieve vrienden. De hulp die ik van iedereen gehad heb en nog heb was en is fantastisch.Varierend van een goed gesprek onder het genot van een glaasje wijn, een onverwachte logeerpartij,telefoongesprekken uit het verre oosten, een getracteerd uitje naar de ardennen,etentjes, bananendozen,het beschikbaar stellen van auto's en opslagruimte tot keihard werken met inpakken van dozen en verhuizen van inboedel.en tot slot de ruimte krijgen om mijn eigen ding te kunnen doen. Vrienden en fam. hoe kan ik jullie hiervoor ooit genoeg bedanken. Op het moment zit ik bij mijn broer in zwolle dit te typen en heb vanmorgen de deur in "Truzement"achter me dicht gegooid.Niet met weemoed zoals ik ergens verwacht had maar met een goed gevoel.Dit was een goed en mooi hoofdstuk dus op naar het volgende want het boek is nog lang niet uit. morgen nog wat laatste dingen regelen en dan eens kijken of ik mijn rugzak toch nog wel dicht ga krijgen.Echt groot zijn die dingen nu ook weer niet..hahaha...of heb ik nu toch te veel spul mee. Het zal wel aan die 10 kilo tampons liggen want dat kennen ze daar in nepal niet heb ik me laten vertellen. Zaterdag naar schiphol. Om 15:00u vliegen en een uur later landen in Londen, daar 5 uur wachten en dan op naar Muscat(Oman) waar ik 8 uur mag wachten tot mijn volgende vlucht. Van hieruit 3uur vliegen tot Kathmandu.Een kleine uitputtingslag maar het zal het vast allemaal waard zijn. De eerste drie weken is het een beetje rondkijken en evt. een 10daagse trekking maken. Daarna 3mnd werken voor cross-borders en dat houd in dat ik of engelse les ga geven op schooltjes of in kinderopvang tehuizen ga helpen.Ik ben enorm benieuwd en heb er ontzettend veel zin in.zo mijn eerste berichtje is hierbij geschreven. Ik probeer jullie zoveel als het kan op de hoogte te houden.

Groetjes
Mir

Recente Reisverslagen:

11 April 2007

Onverwachts terug naar Nederland

15 Maart 2007

jeuuhhh..wat er nu allemaal staat te gebeuren !!!

05 Maart 2007

Happy Holly !!!!

02 Maart 2007

dhading,part two...en meer

29 Januari 2007

End off part one!!..en nog ff terug...
Mirjam

Hallo lieve,lieve allemaal, EINDELIJK na een paar hectische maar o zo gezellige weken plaats ik nu mijn eerste berichtje. Ja ik weet het...ik had hem al zo veel eerder 100.000 keer belooft...maar ja ..beter laat dan nooit é. Deze laatste weken besfte ik pas dat ik enorm gezegend ben met een groot aantal lieve vrienden. De hulp die ik van iedereen gehad heb en nog heb was en is fantastisch.Varierend van een goed gesprek onder het genot van een glaasje wijn, een onverwachte logeerpartij,telefoongesprekken uit het verre oosten, een getracteerd uitje naar de ardennen,etentjes, bananendozen,het beschikbaar stellen van auto's en opslagruimte tot keihard werken met inpakken van dozen en verhuizen van inboedel.en tot slot de ruimte krijgen om mijn eigen ding te kunnen doen. Vrienden en fam. hoe kan ik jullie hiervoor ooit genoeg bedanken. Op het moment zit ik bij mijn broer in zwolle dit te typen en heb vanmorgen de deur in "Truzement"achter me dicht gegooid.Niet met weemoed zoals ik ergens verwacht had maar met een goed gevoel.Dit was een goed en mooi hoofdstuk dus op naar het volgende want het boek is nog lang niet uit. morgen nog wat laatste dingen regelen en dan eens kijken of ik mijn rugzak toch nog wel dicht ga krijgen.Echt groot zijn die dingen nu ook weer niet..hahaha...of heb ik nu toch te veel spul mee. Het zal wel aan die 10 kilo tampons liggen want dat kennen ze daar in nepal niet heb ik me laten vertellen. Zaterdag naar schiphol. Om 15:00u vliegen en een uur later landen in Londen, daar 5 uur wachten en dan op naar Muscat(Oman) waar ik 8 uur mag wachten tot mijn volgende vlucht. Van hieruit 3uur vliegen tot Kathmandu.Een kleine uitputtingslag maar het zal het vast allemaal waard zijn. De eerste drie weken is het een beetje rondkijken en evt. een 10daagse trekking maken. Daarna 3mnd werken voor cross-borders en dat houd in dat ik of engelse les ga geven op schooltjes of in kinderopvang tehuizen ga helpen.Ik ben enorm benieuwd en heb er ontzettend veel zin in.zo mijn eerste berichtje is hierbij geschreven. Ik probeer jullie zoveel als het kan op de hoogte te houden. Groetjes Mir

Actief sinds 26 Sept. 2006
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 30841

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2006 - 07 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: