Happy Holly !!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mirjam Porte - WaarBenJij.nu Happy Holly !!!! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Mirjam Porte - WaarBenJij.nu

Happy Holly !!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

05 Maart 2007 | Nepal, Kathmandu

Het is zaterdagmorgen 03 maart 07:00. Moeizaam open ik mn ogen en bedenk dat de nacht wel erg snel voorbij is gegaan. "Ben er toch net ingekropen??" Ja...gister was het ook wel weer erg gezellig.

Yeahhh!! vandaag is het "Holly".Wat het betekent weet ik nog steeds niet maar vandaag wordt iedereen hier bekogeld met waterballonnen en gekleurd poeder.Dit gaan we vieren. Niet in Kathmandu want dat schijnt nogal druk en hectisch te zijn en de nepalezen vinden het dan leuk, je in deze hectiek je op wat eigenaardige plekken te betasten. Nu lijkt me dat niet zo heel erg fijn dus hebben Hanneke en ik maar besloten mee te gaan met een georganiseerd reisje richting Barrabise. Om daar in een prachtig resort "Holly" te vieren.

Ik laat me uit bed vallen en ga de confrontatie aan met de spiegel. Een gerimpeld gezicht met half dichte ogen kijkt me aan. "Goedesmorgens Mirjam, jij moet nu douche". Een kreun,een plof en Hanneke is nu ook uit bed. Ja, we hebben er zin in.

We lopen naar de afgesproken plek en bij aankomst is Hanneke al enigzins nat. Twee voltreffers in dr nek. Deze kwamen ook redelijk hard aan, gezien ze van 5 hoog gegooid waren. "Ja, tis goed dat we Kathm. ontvluchten". Er staan al een bult mensen te popelen om te gaan en er heerst een gelaten stemming.Met zn allen lopen we naar de bus, hier en daar een waterballon ontwijkend. Gelukkig nog geen poeder want dat schijn je eigenlijk niet meer uit je kleren te krijgen. Voordat Hanneke in de bus wil stappen krijgt ze nog een volle laag tegen haar poepgaatje gedrukt. " smerig, jongens...ja, rijden met die hap"

Drie bussen vol rijden weg. Op naar " last resort"(een een machtige plek waar je ook kan bungy jumpen, vandaar die naam zeker).

halverwege de rit maken we een tussenstop. Overal kindjes onder de poeder en gewapend met ballonnen. Gelukkig zitten we in een Holly-vrije-zone en blijven we gespaard.

Het is prachtig weer en besluiten met een 5-tal anderen op het dak van de bus te gaan zitten. We zijn nu Kathm. uit dus ja...we zullen vast niet meer bekogeld worden. Ik besluit om achterop de bus te zitten want voorop krijg je vast de volle laag mochten we nog fanatiekelingen tegen komen. We zijn nog geen 5 min onderweg en een van ons heeft al een ballon in zn nek. we zijn nu de "Shooting Ducks". We hebben niks om terug te gooien. Al snel wordt er iets op gevonden. Hanneke en ik hebben ballonnen bij ons en deze moeten alleen nog gevuld worden. Vanuit de bus krijgen we wat waterflessen aangereikt en kan het monnikenwerk, het vullen van de ballonen op het dak van een rijdende bus, beginnen. ondertussen tig waterballonen en gekleurd poeder van buitenaf incasserend.

Het gaat tergend langzaam en we zijn sterk in de minderheid maar tussen de dorpjes in is er net genoeg tijd om voor iedereen -1- ballon te vullen. Een volgend dorpje is in aantocht." on the right, on the right...children, throw now,now," en daar vlogen een 6-tal ballonnen. " we've one hit....hahaha..." we zien een beteuterd kijkend nat kindje, uitgelachen door zn vriendjes ons na-staren...." ja..kereltje, dat had je niet verwacht he...?"

Het water raakt op. We hebben meer nodig. We stoppen in een grote plaats met iets te veel lachende en watergooiende mensen. hanneke en sebastiaan schieten de bus af om vervolgens een winkeltje in te duiken. 15 flessen water worden het dak opgegooid. Hanneke klimt met een grote smile de bus op. Haar gezicht zit onder rood en oranje poeder. De kleine rotzakjes hadden haar te pakken gekregen op het moment dat ze met haar handen vol flessen in het winkeltje stond af te rekenen. In die tussen tijd zijn wij, die achterbleven op de bus al overgoten met een tig-tal emmers water die vanuit een raampje net boven ons, door een vrouw met een grote lach, worden leeg gegooid. Die mensen hadden me toch een lol.

We hebben onze munitie.Nu vol gooien die hap. Rijden bus, rijden...nu,nu...!!, want daar komt net een groep jongeren aan met beschilderde gezichten die wel heel gemeen lachen.....Ze komen steeds dichterbij..Ik heb mn fles water in de aanslag en duik een beetje weg. Ik kijk naar links klaar om toe te slaan. Op dat moment voel ik een enorme stofwolk van rechts langs me heen gaan. Een voltreffer...Rood poeder in mn rechteroor,oog haar en jas en broek zitten er helemaal onder...flop..een emmer water erboven op . Voordat ik wraak kan nemen , rijd de bus weg en rest mij niets anders dan mn oog te spoelen met water. Man, ik zie dr uit. Mijn oude kleren zitten in mn tas, had niet verwacht dat de strijd zo vroeg al zou beginnen. " Beetje dom Mir,..beetje dom..hahaha" Dit kan niet meer stuk. wat een belevenis. De Nepalezen en wij hebben de grootste lol. Hanneke en ik houden de eer van nederland hoog en de andere Italie, Amerika, zwitserland en Spanje..Dapper blijven we strijden en van dorp tot dorp bespreken we onze strategieen en roken we rare sigaretjes. we hebben een band..hahaha..

Zeiknat en onder de gekleurde poeder komen we aan bij het resort. Schreeuwen nog even "HAPPY HOLLY" om daarna onze laatste ballonen te gooien naar de lachende rondrennende kinderen die ons uiteindelijk de volle laag geven als we hulpeloos het trapje van de bus afklimmen. " Rotzakjes....We rennen ze nog even na onder grote hylariteit van de volwassen Nepalezn.

Mooi man...voldaan lopen we over de grote ijzeren hangbrug en werpen een blik in het diepe ravijn. Een moordplek!!!

Onze tenten zijn nog niet klaar. We vleien ons neer in het gras en laten ons opdrogen in het zonnetje. Van een van de vrijwilligers komt er nog een zakje ballonnen te voorschijn en al snel wordt er besloten om ook deze maar vast te vullen want er zal straks een volgende " battle' van start gaan. Wij nederlanders willen dan niet onvoorbereidheid ten onder gaan.

Bij de wc staan we ons te verdringen voor het kraantje. Hier en daar vliegt er een testballon door de lucht en sluit ik me op in de wc waar ook een kraantje is en leg een eigen voorraadje aan. Ik open voorzichtig de deur en gelijk moet het lampje van de wc eraan geloven. Bart had een lichte afwijking naar links...maar staat er niet minder om te grijnzen.

Gewapend met een emmer en een plasticzak vol ballonnen lopen we naar de veldjes waar iederen ligt te relaxen. Als er een ballon over de dam is...???....Ballonnen vliegen plots over en weer. Gelach en gegil. Binnen 5min is onze emmer en zak leeg. Nahijgend en lachend kijken we om ons heen en zien dat het t veldje leeg is en constateren dat wij de enige zijn die net een hevige strijd geleverd hebben. Hmmm...valt een beetje tegen.

” Nog een keer dan...???’ yep...en even later begint het verhaal van voren af aan. Ondertussen worden we gefilm door een cameraploeg en word Bart nog geintervieuwd. Camera’s met enorme lenzen omringen ons. Lachen man…Nu moeten de nepalezen eraan geloven, het is tenslotte hun feestje. Maar deze rakkers zijn bijzonder snel en wij erg traag De strijd is dan ook van korte duur.

Het gevecht is ten einde, onze tenten zijn gereed. Het eten staat klaar en wat is het weer lekker. Wat hebben we het goed...ik dwaal in gedachten even af naar de mensen in Dhading en besef dat ik een rijke verwende westerling ben...dit voelt zo krom.......

Nog geen uur later sta ik te swingen op heerlijke muziek van een ”live-band” . deze zwakt echter wat af terwijl de avond vordert. Het lijkt of ze ook wat meer te beginnen te lallen...

Ik laat me dan maar achterover vallen op het grasveld en kijk naar de volle maan.

Ja man...Ik heb het goed....

  • 05 Maart 2007 - 06:16

    Ingridb:

    Hoi Mir,

    Happy holly zouden ze hier ook moeten invoeren, ook eens leut en niet van dat bekrompene gedoe. Geniet er nog maar lekker even van.

  • 05 Maart 2007 - 07:21

    Ina Mouwer:

    Hey Mirjam
    Nog steeds in Nepal. Ja je bent zeker een bevoorrecht mens.Heerlijk dat je er zo met volle teugen van geniet. Ik geniet op deze ochtend voordat ik richting werk ga weer even van jouw verteltrant. Las gisteren de wederwaardigheden van Suzanne uit Kathmandu. Zij had ook met volle teugen (ballonnen) genoten. Nou heb het nog even goed daar
    Groet
    Ina

  • 05 Maart 2007 - 08:05

    Jacquelien:

    zo wat een boffert ben je! nog bedankt voor je steun met pinksteren vorig jaar op de reddingsboot! groetjes

  • 05 Maart 2007 - 08:06

    Jacquelien:

    en geniet er maar goed van!

  • 05 Maart 2007 - 12:29

    Ing:

    Je hebt het echt goed!

    Ik zal in Harlingen dat poeder ook maar introduceren....

  • 05 Maart 2007 - 21:08

    Henk D.:

    Hoi lieverd!
    Mirjam, Mirjam, Mirjam.....ik heb me bescheurd om je verhaal. TOO MUCH MAN!!!!!!
    Wat heerlijk dat je zo aan het genieten bent.

    Ik wacht met spanning op je volgende avontuur.
    Dikke kus,
    Henk.

  • 06 Maart 2007 - 19:58

    Hans :

    je heb het echt naar je zin he geniet met volle teugen en gooien.

  • 11 Maart 2007 - 13:03

    Eugenie En Marc:

    een mooi verhaal Mirjam...veel plezier op je tocht

  • 11 Maart 2007 - 19:54

    Zwemmaat:

    he hallo nou weer blij om iets van je te horen want het was toch al een tijdje geleden maar ja dat hoort wel een beetje bij je maar ja geen bericht goei bericht he zeg je had beter even gebeld dan was ik ook gekomen volgens mij best leuk die ballonnen oorlog lijkt wel carnaval nou voor de rest is het hier rustig ben net een beetje herstellende van de griep en ik was erbij maar dat krijg je van al dat feesten bijna 8 dagen gefeest de laatste 3 waren verplicht van mijn baas en dan krijg je wel de griep he nou ik ben benieuwd hoe lang je het daar nog uitzingt misschien dat je ons al een klein beetje kan informeren over hoe en wat want dan kunnen we ons al een beetje gaan voorbereiden op een...........weerzien nou het ga je goed doe de groeten aan de olifanten ,tijgers rupsen,lieveheerbeestje en al de mensen daar van je zwemmmaat

  • 11 Maart 2007 - 21:26

    Geert En Maycke:

    hallo mirjam, er zijn hier skeletten gevonden bij het vernieuwen van de riolen in de zwinstraat (benzinestation).zouden het nog bekenden van je zijn, denk je? wij weten van niets! voor de rest gaat het hier zijn gangetje. tot schrijfs,
    groetjes uit truzement

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Mijn eerste reis

Hallo lieve,lieve allemaal,

EINDELIJK na een paar hectische maar o zo gezellige weken plaats ik nu mijn eerste berichtje. Ja ik weet het...ik had hem al zo veel eerder 100.000 keer belooft...maar ja ..beter laat dan nooit é. Deze laatste weken besfte ik pas dat ik enorm gezegend ben met een groot aantal lieve vrienden. De hulp die ik van iedereen gehad heb en nog heb was en is fantastisch.Varierend van een goed gesprek onder het genot van een glaasje wijn, een onverwachte logeerpartij,telefoongesprekken uit het verre oosten, een getracteerd uitje naar de ardennen,etentjes, bananendozen,het beschikbaar stellen van auto's en opslagruimte tot keihard werken met inpakken van dozen en verhuizen van inboedel.en tot slot de ruimte krijgen om mijn eigen ding te kunnen doen. Vrienden en fam. hoe kan ik jullie hiervoor ooit genoeg bedanken. Op het moment zit ik bij mijn broer in zwolle dit te typen en heb vanmorgen de deur in "Truzement"achter me dicht gegooid.Niet met weemoed zoals ik ergens verwacht had maar met een goed gevoel.Dit was een goed en mooi hoofdstuk dus op naar het volgende want het boek is nog lang niet uit. morgen nog wat laatste dingen regelen en dan eens kijken of ik mijn rugzak toch nog wel dicht ga krijgen.Echt groot zijn die dingen nu ook weer niet..hahaha...of heb ik nu toch te veel spul mee. Het zal wel aan die 10 kilo tampons liggen want dat kennen ze daar in nepal niet heb ik me laten vertellen. Zaterdag naar schiphol. Om 15:00u vliegen en een uur later landen in Londen, daar 5 uur wachten en dan op naar Muscat(Oman) waar ik 8 uur mag wachten tot mijn volgende vlucht. Van hieruit 3uur vliegen tot Kathmandu.Een kleine uitputtingslag maar het zal het vast allemaal waard zijn. De eerste drie weken is het een beetje rondkijken en evt. een 10daagse trekking maken. Daarna 3mnd werken voor cross-borders en dat houd in dat ik of engelse les ga geven op schooltjes of in kinderopvang tehuizen ga helpen.Ik ben enorm benieuwd en heb er ontzettend veel zin in.zo mijn eerste berichtje is hierbij geschreven. Ik probeer jullie zoveel als het kan op de hoogte te houden.

Groetjes
Mir

Recente Reisverslagen:

11 April 2007

Onverwachts terug naar Nederland

15 Maart 2007

jeuuhhh..wat er nu allemaal staat te gebeuren !!!

05 Maart 2007

Happy Holly !!!!

02 Maart 2007

dhading,part two...en meer

29 Januari 2007

End off part one!!..en nog ff terug...
Mirjam

Hallo lieve,lieve allemaal, EINDELIJK na een paar hectische maar o zo gezellige weken plaats ik nu mijn eerste berichtje. Ja ik weet het...ik had hem al zo veel eerder 100.000 keer belooft...maar ja ..beter laat dan nooit é. Deze laatste weken besfte ik pas dat ik enorm gezegend ben met een groot aantal lieve vrienden. De hulp die ik van iedereen gehad heb en nog heb was en is fantastisch.Varierend van een goed gesprek onder het genot van een glaasje wijn, een onverwachte logeerpartij,telefoongesprekken uit het verre oosten, een getracteerd uitje naar de ardennen,etentjes, bananendozen,het beschikbaar stellen van auto's en opslagruimte tot keihard werken met inpakken van dozen en verhuizen van inboedel.en tot slot de ruimte krijgen om mijn eigen ding te kunnen doen. Vrienden en fam. hoe kan ik jullie hiervoor ooit genoeg bedanken. Op het moment zit ik bij mijn broer in zwolle dit te typen en heb vanmorgen de deur in "Truzement"achter me dicht gegooid.Niet met weemoed zoals ik ergens verwacht had maar met een goed gevoel.Dit was een goed en mooi hoofdstuk dus op naar het volgende want het boek is nog lang niet uit. morgen nog wat laatste dingen regelen en dan eens kijken of ik mijn rugzak toch nog wel dicht ga krijgen.Echt groot zijn die dingen nu ook weer niet..hahaha...of heb ik nu toch te veel spul mee. Het zal wel aan die 10 kilo tampons liggen want dat kennen ze daar in nepal niet heb ik me laten vertellen. Zaterdag naar schiphol. Om 15:00u vliegen en een uur later landen in Londen, daar 5 uur wachten en dan op naar Muscat(Oman) waar ik 8 uur mag wachten tot mijn volgende vlucht. Van hieruit 3uur vliegen tot Kathmandu.Een kleine uitputtingslag maar het zal het vast allemaal waard zijn. De eerste drie weken is het een beetje rondkijken en evt. een 10daagse trekking maken. Daarna 3mnd werken voor cross-borders en dat houd in dat ik of engelse les ga geven op schooltjes of in kinderopvang tehuizen ga helpen.Ik ben enorm benieuwd en heb er ontzettend veel zin in.zo mijn eerste berichtje is hierbij geschreven. Ik probeer jullie zoveel als het kan op de hoogte te houden. Groetjes Mir

Actief sinds 26 Sept. 2006
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 30844

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2006 - 07 Oktober 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: